Discussion Protocol for Alleviating Epistemic Injustice: The Case of Community Rehabilitation Interaction and Female Substance Abusers
نویسندگان
چکیده
Substance-abusing women are vulnerable to specific kinds of epistemic injustice, including stigmatization and discrimination. This article examines the development agency female substance abusers by asking: How does use a formal discussion protocol in community rehabilitation interaction alleviate injustice strengthen abusers? The data were collected Finnish center videotaping six group discussions between social workers, peer support clients with abuse problems. Of these data, one recorded four participants—two clients, worker, adviser—was used this paper. Using conversational analysis, findings indicate that, through collaborative activities sharing experiential knowledge about discussing experiences interaction, can develop novel ways their enhanced self-awareness. is an tool that professionals learn ethically epistemologically successful interaction. example professionals’ clinical intensifying collaboration other services.
منابع مشابه
Epistemic Injustice and Illness
This article analyses the phenomenon of epistemic injustice within contemporary healthcare. We begin by detailing the persistent complaints patients make about their testimonial frustration and hermeneutical marginalization, and the negative impact this has on their care. We offer an epistemic analysis of this problem using Miranda Fricker's account of epistemic injustice. We detail two types o...
متن کاملEpistemic injustice in psychiatry
It has been argued that those who suffer from medical conditions are more vulnerable to epistemic injustice (a harm done to a person in their capacity as an epistemic subject) than healthy people. This editorial claims that people with mental disorders are even more vulnerable to epistemic injustice than those with somatic illnesses. Two kinds of contributory factors are outlined, global and sp...
متن کاملa case study of the two translators of the holy quran: tahereh saffarzadeh and laleh bakhtiar
بطورکلی، کتاب های مقدسی همچون قران کریم را خوانندگان میتوان مطابق با پیش زمینه های مختلفی که درند درک کنند. محقق تلاش کرده نقش پیش زمینه اجتماعی-فرهنگی را روی ایدئولوژی های مترجمین زن و در نتیجه تاثیراتش را روی خواندن و ترجمه آیات قرآن کریم بررسی کند و ببیند که آیا تفاوت های واژگانی عمده ای میان این مترجمین وجود دارد یا نه. به این منظور، ترجمه 24 آیه از آیات قرآن کریم مورد بررسی مقایسه ای قرار ...
15 صفحه اولthe impact of attending efl classes on the level of depression of iranian female learners and their attributional complexity
می توان گفت واقعیت چند لایه ا ی کلاس های زبان انگلیسی بسیار حائز اهمیت است، زیرا عواطف و بینش های زبان آموزان تحت تاثیر قرار می گیرد. در پژوهش پیش رو، گفته می شود که دبیران با در پیش گرفتن رویکرد فرا-انسانگرایی ، قادرند در زندگی دانش آموزانشان نقش مهمی را ایفا سازند. بر اساس گفته ی ویلیامز و بردن (2000)، برای کرل راجرز، یکی از بنیان گذاران رویکرد انسانگرایی ، یادگیری بر مبنای تجربه، نوعی از یاد...
ذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Social Sciences
سال: 2021
ISSN: ['2326-988X', '2326-9863']
DOI: https://doi.org/10.3390/socsci10020045